Regulamin
Postanowienia ogólne
Przepisy zawarte w niniejszym Regulaminie znajdują zastosowanie w planowaniu, realizacji i ewaluacji wszystkich szkoleń organizowanych w ramach działalności Silesian Medical Group Sp. z o.o., ul. Rudolfa Zaręby 25a, 43-100 Tychy, NIP: 6462998177, REGON: 522817731.
§ 1 Definicje
W niniejszym Regulaminie użyto niżej wymienionych terminów i definicji:
Organizator – Silesian Medical Group Sp. z o.o., ul. Rudolfa Zaręby 25a, 43-100 Tychy, NIP: 6462998177, REGON: 522817731.
Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych. To również osoba prawna lub jednostka organizacyjna, która zgłasza Uczestnika do udziału w wybranym Szkoleniu lub szkoleniach i zobowiązana jest do uiszczenia opłaty za Szkolenie. Klient może być jednocześnie Uczestnikiem szkolenia.
Uczestnik szkolenia – osoba fizyczna, która bierze udział w Szkoleniu Organizatora. Koniecznie wyraża ona zgodę uczestnictwa w wybranym Szkoleniu, przesyłając prawidłowo wypełniony formularz zgłoszeniowy. Może ona zostać skierowana na Szkolenie przez Klienta. Uczestnikiem Szkolenia może zostać jedynie osoba pełnoletnia, posiadająca stosowne wykształcenie, z aktualnym, aktywnym prawem wykonywania zawodu lekarza.
Konsument – w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego to klient, będący osobą fizyczną, dokonujący z przedsiębiorcą czynności prawnej, która nie jest bezpośrednio związana z jej działalnością. Klient, który jest Konsumentem w myśl przepisów prawa, powinien być jednocześnie Uczestnikiem szkolenia. Nie może on zatem zgłaszać innych Uczestników.
Strona – uczestnicy transakcji, Klient oraz Organizator.
Zgłoszenie – przesłanie prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszeniowego na wybrane Szkolenie Organizatora.
Potwierdzenie – wiadomość zwrotna wysyłana do Uczestnika po zatwierdzeniu jego Zgłoszenia oraz akceptacji Regulaminu. Wysyła się je w formie mailowej lub wiadomości tekstowej SMS po otrzymaniu płatności, jest zatem równoznaczne z wpisaniem Uczestnika na listę osób biorących udział w Szkoleniu.
Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta – Klient, który jest osobą fizyczną i zawiera z Organizatorem umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą. Jednocześnie z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
Model/Modelka – pełnoletnia osoba fizyczna, która posiada zdolność do wszelkich czynności prawnych, wyrażająca dobrowolną oraz świadomą zgodę na branie udziału w Szkoleniu Organizatora w charakterze pokazowym na potrzeby odbycia zajęć praktycznych. Szczegółowe warunki, które powinna spełniać taka osoba, zawarto w §8 niniejszego Regulaminu.
Szkolenie – działalność o charakterze edukacyjnym, organizowana przez Silesian Medical Group Sp. z o.o., ul. Rudolfa Zaręby 25a, 43-100 Tychy, NIP: 6462998177, REGON: 522817731, której szczegółowe warunki zamieszcza się na stronie internetowej Organizatora. Wśród nich wymienia się przede wszystkim zakres, miejsce i datę przeprowadzenia szkolenia oraz jego cenę.
Umowa – zapis zawierany pomiędzy Stronami transakcji, na zasadach określonych w Regulaminie. W stosunku do Klientów pozostających Konsumentami jest umową zawieraną na odległość (zgodnie z rozumieniem zapisów Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta – Dz. U. z 2017 r., poz. 683).
Kodeks Cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 1025, ze zm.).
Regulamin – niniejsze zapisy, obejmujące zasady realizacji transakcji i Umowy sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną. Sporządzony został w oparciu o art. 8 ustawy o z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2017 r., poz. 1219).
§2 Ogólne warunki uczestnictwa w szkoleniach organizatora
- Aby uczestniczyć w Szkoleniu Organizatora, należy dopełnić koniecznych warunków, wśród których wymienia się:
- zakup Szkolenia i przesłanie poprawnego Zgłoszenia za pośrednictwem strony internetowej Organizatora;
- akceptację niniejszego Regulaminu;
- opłacenie należności na rzecz Organizatora za udział w wybranym Szkoleniu zgodnie z informacjami zawartymi w cenniku i Regulaminie.
- Dokonanie zakupu Szkolenia przez Klienta i/lub Konsumenta jest równoznaczne z zapoznaniem się przez niego z Regulaminem. To integralna część Umowy zawieranej z Organizatorem. Jego treść dostępna jest na stronie internetowej Organizatora pod adresem: https://metodos.pl/.
- Gdy Organizator otrzyma Zgłoszenie, przystąpi do jego niezwłocznej weryfikacji, po której prześle na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta/Konsumenta w Formularzu potwierdzenie jego przyjęcia. Potwierdzenie to jest wiadomością automatyczną, która nie wymaga odpowiedzi Klienta/Konsumenta. Nie stanowi jednak potwierdzenia wpisania Uczestnika na listę osób uczestniczących w Szkoleniu. Następuje ono dopiero po otrzymaniu przez Organizatora koniecznej wpłaty. Moment ten jest jednoznaczny z zawarciem Umowy.
- Liczba Uczestników dla każdego Szkolenia jest ograniczona. O kolejności wpisów na listę decyduje kolejność uiszczenia opłat na rzecz Organizatora, a nie kolejność wysyłania Zgłoszeń. Zgłoszenia nadchodzące po wyczerpaniu dostępnej puli miejsc na dane Szkolenie w razie możliwości umieszcza się na liście rezerwowej. O tym fakcie Klient/Konsument jest informowany niezwłocznie, drogą mailową lub telefoniczną.
- Klient w momencie wypełniania Zgłoszenia zobowiązuje się do dokładności i udostępnienia Organizatorowi wyłącznie prawdziwych informacji, zwłaszcza danych Uczestników Szkolenia.
- Błędne wypełnienie Zgłoszenia może stanowić podstawę do braku zapisu Uczestnika na dane Szkolenie Organizatora. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za błędne wypełnienie Zgłoszenia i jego konsekwencje oraz ewentualne szkody.
- Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji danych podanych przez Klienta/Konsumenta, ze szczególnym uwzględnieniem jego wykształcenia, stopnia naukowego oraz aktualności prawa wykonywania zawodu lekarza.
§3 Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest Organizator.
- Kontakt z Organizatorem możliwy jest drogą telefoniczną (+48660041014), mailowo (biuro@metodos.pl) oraz osobiście w siedzibie (Silesian Medical Group Sp. z o.o., ul. Rudolfa Zaręby 25a, 43-100 Tychy).
- Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarto w Polityce Prywatności.
§4 Płatności za uczestnictwo w szkoleniu
- Cena Szkolenia zawarta jest w cenniku Organizatora, dostępnym pod adresem internetowym https://metodos.pl/szkolenia/cennik. Podane kwoty to ceny brutto.
- Cena Szkolenia nie obejmuje tzw. kosztów dodatkowych, zwłaszcza kosztów dojazdu na Szkolenie, noclegów, wyżywienia itp.
- Wraz z wysłaniem Zgłoszenia Klient/Konsument zobowiązuje się do dokonania wpłaty całej kwoty należności za Szkolenie w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od dnia dokonania Zgłoszenia, jednak nie później niż na 7 dni przed terminem Szkolenia. Jeżeli Klient/Konsument prześle Zgłoszenie na mniej niż 7 dni przed datą Szkolenia, a jego udział w nim jest nadal możliwy, termin płatności ustalany jest indywidualnie. Należy jednak pamiętać, że wyłącznie uiszczenie opłaty jest równoznaczne z wpisaniem na listę Uczestników Szkolenia.
- Płatność może być dokonana w sposób wybrany przez Klienta/Konsumenta spośród dostępnych: przelewem bankowym (na podstawie faktury pro-forma), za pośrednictwem serwisu płatności online na stronie internetowej Organizatora lub gotówką w siedzibie Organizatora.
- Organizator upoważniony jest do wystawienia faktury bez podpisu odbiorcy. Klient/Konsument akceptuje tym samym stosowanie faktur elektronicznych, ich przesyłanie drogą elektroniczną na wskazany w Zgłoszeniu adres mailowy, duplikatów faktur oraz ewentualnych korekt.
- Dokonanie opłaty za Szkolenie jest warunkiem koniecznym i bezwzględnym dla otrzymania Potwierdzenia, a więc wpisania na listę Uczestników Szkolenia.
- Brak zapłaty pełnej kwoty należnej za Szkolenie w wyznaczonym terminie stanowi podstawę do automatycznego anulowania Zgłoszenia.
§5 Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu
- Po dokonaniu Zgłoszenia zmiana tożsamości Uczestnika nie jest możliwa.
- Istnieje możliwość rezygnacji z uczestnictwa w Szkoleniu oraz otrzymania zwrotu wpłaconej na rzecz Organizatora kwoty, z zachowaniem wymienionych warunków terminowych: zwrot 100% opłaty następuje jedynie w przypadku rezygnacji ze Szkolenia deklarowanej przynajmniej na 21 dni przed datą Szkolenia. Zwrot w wysokości 50% wpłaconej kwoty Klient otrzymuje wówczas, gdy zrezygnuje ze Szkolenia na 14 dni przed jego rozpoczęciem. Wpłacona kwota nie podlega zwrotowi w terminie na 7 dni i krócej przed rozpoczęciem Szkolenia. Postanowienia te nie dotyczą Klientów, którzy są Konsumentami. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w Szkoleniu lub nieobecności na Szkoleniu bez poinformowania o tym fakcie Organizatora zobowiązani są oni do zapłaty pełnej kwoty faktycznie poniesionych przez Organizatora kosztów wynikających ze spodziewanego udziału Klienta w Szkoleniu.
- Jeżeli Klient zgłasza do udziału w Szkoleniu kilku Uczestników, zobowiązuje się dokładnie wskazać tożsamość tego lub tych, których dotyczy rezygnacja. Wówczas możliwy jest zwrot opłaty wniesionej na rzecz Organizatora.
- Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu należy zgłosić mailowo pod adresem [biuro@metodos.pl].
- Wykreślenia z listy Uczestników Organizator dokonuje niezwłocznie po jej otrzymaniu. Organizator potwierdza ten fakt poprzez wysłanie poświadczenia o otrzymaniu oświadczenia o rezygnacji.
- Bez formalnego zgłoszenia rezygnacji Uczestnika w Szkoleniu niemożliwe jest ubieganie się o zwrot poniesionych kosztów w przypadku niepojawienia się Uczestnika na opłaconym Szkoleniu.
§6 Odstąpienie od umowy konsumenta
- Niezależnie od postanowień zawartych w powyższym §5, Klient, który jest Konsumentem, każdorazowo ma prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia. Przed upływem terminu należy wysłać stosowne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy na adres mailowy [rejestracja@kierach.pl].
- Wyłącznie po otrzymaniu od Klienta, będącego Konsumentem oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Organizator informuje Konsumenta o sposobie rozpatrzenia oświadczenia oraz zwraca należności uiszczone przez Konsumenta. Zwrot następuje zwykle niezwłocznie, bezwzględnie jednak do 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia. Dokonuje się go przelewem na ten sam rachunek bankowy, z którego wykonana została płatność, gotówką do rąk własnych Konsumenta lub na wskazany przez niego, inny rachunek bankowy.
- Klient pozostający Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta traci prawo odstąpienia od Umowy w przypadku, gdy termin szkolenia przypada wcześniej niż termin możliwego odstąpienia, również wówczas, gdy weźmie udział w tym Szkoleniu.
- Jeżeli Uczestnik nie może wziąć udziału w Szkoleniu z przyczyn losowych i od niego niezależnych, Konsument może ubiegać się o dopuszczenie Uczestnika w Szkoleniu organizowanym w innym terminie. Każdorazowo ostateczna decyzja należy do wyłącznej kompetencji Organizatora.
§7 Odwołanie szkolenia, zmiany terminu oraz zmiany w przebiegu szkolenia
- Organizator zastrzega sobie wyłączne prawo do zmiany terminu Szkolenia lub jego całkowitego odwołania. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, w której w danym terminie Szkolenia nie zgłosi się wystarczająca, minimalna liczba Uczestników przewidziana przez Organizatora. Decyzję o przeniesieniu terminu Szkolenia lub jego odwołaniu Organizator podejmuje najpóźniej na 7 dni przed datą Szkolenia.
- Odwołując Szkolenie w pierwotnym terminie, Organizator ma obowiązek niezwłocznego poinformowania o tym fakcie zgłoszonych Uczestników oraz Konsumentów. Wskazuje jednocześnie alternatywny termin, w którym przewiduje się realizację Szkolenia. Klient w odpowiedzi na decyzję Organizatora może wyrazić chęć dalszego uczestnictwa w Szkoleniu w innym terminie lub zażądać zwrotu uiszczonej na rzecz Organizatora opłaty.
- W przypadku gdy Uczestnik nie zdecyduje się na uczestnictwo w Szkoleniu w innym terminie wskazanym przez Organizatora, ten zobowiązuje się do wykonania w ciągu 14 dni zwrotu opłaty za udział w Szkoleniu.
- Odwołanie lub zmiana terminu Szkolenia na 7 dni przed jego rozpoczęciem jest możliwa i uzasadniona jedynie z istotnych, niezależnych od Organizatora przyczyn. W takim przypadku Organizator zobowiązuje się do niezwłocznego zwrotu opłaty za Szkolenie na rzecz Uczestnika lub Konsumenta (o ile strony nie uzgodnią inaczej dla wymienionych okoliczności).
- Organizator nie jest zobowiązany do pokrycia tzw. kosztów dodatkowych uczestnictwa w Szkoleniu danego Klienta, nawet w przypadku nagłego odwołania terminu Szkolenia.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany ramowego programu Szkolenia. O wszelkich zmianach Uczestnicy informowani są niezwłocznie, otrzymując aktualny plan ramowy Szkolenia na adres mailowy wskazany w Zgłoszeniu. W przypadku braku akceptacji zmian programu Szkolenia Uczestnik może zrezygnować ze swojego udziału ze zwrotem całości uiszczonej wcześniej opłaty. – WYKREŚLIĆ
- Za brak realizacji Umowy lub opóźnienia w jej realizacji spowodowane działaniem sił wyższych odpowiedzialności nie ponosi żadna ze Stron.
§8 Udział modelek i modeli w szkoleniu
- Na potrzeby przeprowadzanych podczas szkolenia zajęć praktycznych Organizator zapewnia udział Modeli i Modelek. W momencie dokonywania Zgłoszenia Klient ma możliwość wyrażenia życzenia uczestnictwa własnej Modelki lub Modela w Szkoleniu. Na uczestnictwo to zgodę wyraża wyłącznie Organizator.
- Każda Modelka i każdy Model dopuszczeni do udziału w Szkoleniu przechodzą proces kwalifikacji. Ich obecność możliwa jest wyłącznie po stwierdzeniu braku przeciwwskazań do wykonania określonych procedur medycznych koniecznych podczas Szkolenia, zapoznaniu się Organizatora z pełną dokumentacją medyczną.
- Kandydat na Modela lub Modelkę zobowiązany jest do wypełnienia karty pacjenta, wyrażenia świadomej i dobrowolnej zgody do przeprowadzenia na sobie opisywanych zabiegów i uiszczenia stosownej opłaty na rzecz Organizatora. Jej wysokość ustalana jest indywidualnie, zależnie od rodzaju Szkolenia i wykonywanych zabiegów, orientacyjne ceny ustalono jednak w cenniku Organizatora.
§9 Reklamacje i sposób ich zgłaszania
- Reklamacje dotyczące kwestii związanych ze Szkoleniem – zarówno jego organizacją, jak i przebiegiem – Uczestnik może zgłaszać w nieprzekraczalnym terminie do 7 dni od daty odbycia Szkolenia.
- Reklamacje należy przesyłać pisemnie na adres Silesian Medical Group Sp. z o.o., ul. Rudolfa Zaręby 25a, 43-100 Tychy lub w formie mailowej na adres [biuro@metodos.pl].
- Reklamacje przesłane po upływie niniejszego terminu nie będą rozpatrywane.
- Organizator zobowiązuje się do niezwłocznego rozpatrzenia zgłoszonych prawidłowo reklamacji, bezwzględnie jednak w terminie do 14 dni od daty ich otrzymania.
- W przypadku konieczności wydłużenia terminu koniecznego do rozpatrzenia reklamacji Organizator informuje o tym podmiot składający reklamację, wyznaczając nowy termin na rozpatrzenie reklamacji.
- W celu umożliwienia jak najszybszego rozpatrzenia, reklamacja powinna zawierać podstawowe informacje: dane Uczestnika lub Klienta (również Klienta na prawach Konsumenta), przede wszystkim imię, nazwisko, adres do korespondencji, adres mailowy, numer telefonu kontaktowego. W zapisach reklamacji należy zawrzeć jej przedmiot oraz wskazanie rzetelnych i uzasadnionych okoliczności reklamacji.
§10 Prawa autorskie
- Treści zawarte we wszystkich materiałach szkoleniowych udostępnianych Uczestnikowi Szkolenia są własnością Organizatora. Wraz z prezentacjami, pomocami i środkami dydaktycznymi, metodami, technikami i narzędziami oraz program szkolenia stanowią przedmiot autorskich praw majątkowych Organizatora. W związku z tym ich wykorzystywanie, udostępnianie, przekazywanie, przekazywanie bez uprzedniej zgody pisemnej jest niedozwolone pod rygorem nieważności.
- Na mocy zawartej Umowy nie dochodzi do przeniesienia praw autorskich na Uczestnika Szkolenia.
- Umowa nie stanowi dla Uczestnika licencji uprawniającej do korzystania z praw autorskich Organizatora.
- W ramach Szkolenia Uczestnik uprawiony jest do wykorzystywania do własnych celów edukacyjnych jednego kompletu materiałów szkoleniowych, które przechodzą na jego własność. Uczestnik nie zyskuje jednak prawa do dalszego udostępniania treści materiałów szkoleniowych.
- Nie tylko w okresie obowiązywania Umowy, ale również po jej wygaśnięciu Klient oraz Uczestnik zobowiązuje się do niewykorzystywania materiałów i programów szkoleniowych, logotypu, narzędzi, dokumentów, procedur wraz z ich opisami, metodyki i znaków towarowych Organizatora. W szczególności dotyczy to zakazu:
- wykorzystywania materiałów i programu szkolenia, szaty graficznej w celu prowadzenia działalności szkoleniowej we własnym zakresie;
- kopiowania, utrwalania, zwielokrotniania materiałów i dokumentów jakąkolwiek techniką;
- wprowadzania do obrotu wymienionych materiałów;
- dokonywania tłumaczeń na inne wersje językowe;
- czynienia zmian w treści dokumentów i materiałów, w szczególności usuwania logotypów i znaków towarowych;
- filmowania, nagrywania, fotografowania Szkolenia.
§11 Pozasądowe metody rozwiązywania sporów konsumenckich pomiędzy stronami
- Jeżeli dojdzie do wyczerpania procedury reklamacji omówionej w §9, Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo korzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń, oprócz ich dochodzenia przed Sądem).
- Klient, będący Konsumentem ma prawo w szczególności do:
- zwrócenia się do sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy; - zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego;
- zwrócenia się do powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji, której główną domeną działalności jest ochrona praw konsumenta.
- Konsument i przedsiębiorca mają dostęp do Platformy ODR, w ramach której mogą oni korzystać z możliwości pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich z Organizatorem jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach (https://katowice.wiih.gov.pl/), z którym można skontaktować się pod adresem ul. Brata Alberta 4, 40-020 Katowice; lub inny właściwy podmiot uprawniony wpisany do Rejestru podmiotów prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
§12 Postanowienia końcowe i pozostałe zapisy
- Najpóźniej w dniu szkolenia, zgodnie z treścią Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 roku (Dz. U. z 2006 r., Nr 90, poz.631 ze zm.), Uczestnik wyraża pisemną zgodę na przetwarzanie przez Organizatora jego wizerunku utrwalonego w trakcie Szkolenia w formie zdjęć lub nagrań video. Organizator może je wykorzystywać w swoich materiałach promocyjnych, bez konieczności każdorazowego ich zatwierdzania, w tym w szczególności zamieszczać w Internecie. Udzielenie zgody jest dobrowolne, ale jej odmowa uniemożliwi wzięcie udziału w Szkoleniu.
- Organizator zastrzega sobie prawo odmówić Uczestnikowi udziału w Szkoleniu zwłaszcza w sytuacji, gdy jego zachowanie zagraża lub może zagrażać interesom innych Uczestników, również gdy narusza wszelkie interesy Organizatora lub gdy Uczestnik narusza postanowienia Regulaminu. Wówczas Organizator zwraca Uczestnikowi 100% uiszczonej opłaty.
- Postanowienia Regulaminu nie wyłączają i nie ograniczają żadnych praw Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta, które przysługują mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
- W przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi przedsiębiorcami Organizator ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach poniesionych strat przez Klienta będącego przedsiębiorcą.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się̨ postanowienia Regulaminu serwisu METODOS oraz przepisy Kodeksu Cywilnego.
- W przypadku konieczności zmiany Regulaminu Organizator zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Klienta o tym fakcie co najmniej na 14 dni przed rozpoczęciem obowiązywania zmian. Do zawartych Umów oraz Umów wykonanych zastosowanie będzie miał Regulamin obowiązujący w chwili zawarcia Umowy.
Zmiany w klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych w związku ze Szkoleniami nie stanowią zmian Regulaminu.